آشنایی با نحوه انجام ایمپلنت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 94
:: باردید دیروز : 78
:: بازدید هفته : 326
:: بازدید ماه : 322
:: بازدید سال : 1231
:: بازدید کلی : 4304

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

آشنایی با نحوه انجام ایمپلنت
دو شنبه 23 دی 1398 ساعت 11:47 | بازدید : 93 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. دندانپزشک شما آنها را مستقیماً در استخوان فک شما قرار می دهند، دقیقا محلی که جایگزینی برای ریشه دندان یا دندان های از دست رفته شما می باشد. آنها می توانند از تاج یا پروتز به روشی مشابه پشتیبانی کنند، دقیقا همانطور که ریشه ها از دندان های طبیعی پشتیبانی می کنند. داشتن دندانهای آسیب دیده می تواند اعتماد به نفس شما را بگیرد، و همچنین بر نحوه خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد. ایمپلنت دندان یک روش درمانی طولانی مدت و ایمن را برای جایگزینی دندان ها ارائه می دهد.

ایمپلنت دندان پیچ ​​تیتانیومی است که مستقیماً درون استخوان فک قرار می گیرد و ریشه دندان از دست رفته ی شما را جایگزین می کند. پس از جابجایی، استخوان اطراف ایمپلنت شما به تدریج به آن متصل می شود و ایمپلنت را محکم در محل خود نگه می دارد. سپس یک دندان کاذب (تاج یا پروتز) در بالای ایمپلنت (اباتمنت) قرار می گیرد و جلوه ای طبیعی به لبخند شما می بخشد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

در مرحله اول، ایمپلنت (بخشی که جایگزین ریشه است)، در استخوان فک شما قرار می گیرد. در طی 3 ماه آینده، ایمپلنت و استخوان، مجاز به اتصال به یکدیگر هستند تا لنگر دندان جدید شما را تشکیل دهند. در طی این 3 ماه، شما می توانید جایگزینی برای دندان موقت (مانند یک پل موقت یا دندان مصنوعی) داشته باشید که می تواند در محل کاشت قرار گیرد.

گاهی اوقات، مرحله دوم این روش برای کاشت و چسباندن کلاه درمانی لازم است. این درپوش موقت پایه ای را که دندان جدید شما روی آن قرار می گیرد را تکمیل می کند.

سرانجام، بخش جایگزین به نام “تاج” برای شما ایجاد می شود و به یک پست فلزی یا سرامیکی کوچک به نام “abutment” وصل می شود. سپس دندان در ایمپلنت به پست متصل می گردد. این همان نقطه ای است که با دستیابی به ظاهر و ظرفیت جویدن موردنظر شما، مانند یک دندان طبیعی جدید احساس می شود.

 

مزایای کاشت ایمپلنت و جایگزین ها

ایمپلنت تنها راه جایگزینی دندانهای از دست رفته نیست چندین راه حل دیگر نیز وجود دارد. این شامل:

دندان مصنوعی کامل یا جزئی: دندانهای کاذبی هستند که به یک چارچوب فلزی قابل جابجایی یا پلاستیک وصل شده اند.

پل ها: دندانهای کاذبی هستند که بر روی دندانهای موجود، در هر دو طرف دندان یا دندانهای از دست رفته شما نصب می شوند.

دندانپزشک به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است. ایمپلنت گزینه مناسب برای همه نیست. این می تواند به موارد بسیاری از جمله، از بین رفتن دندان ها و وضعیت باقی مانده دندان ها و لثه های شما نیز بستگی داشته باشد.

یکی از دلایلی که افراد کاشت ایمپلنت را انتخاب می کنند این است که آنها گزینه دائمی تر از دندان مصنوعی هستند. تا زمانی که به طور صحیح از ایمپلنت خود مراقبت کنید، می توانید آن ها را در کنار دندان های طبیعی خود حفظ کنید. و از آنجا که آنها دقیقاً متناسب با دهان شما هستند، با تغییر شکل دهان به مرور زمان می توانند راحت تر شوند.

همینطور ممکن است افراد پل را انتخاب کنند زیرا در برخی شرایط، روش کم هزینه تری از کاشت ایمپلنت است. همچنین اگر دندانپزشک به این نتیجه برسد که شما استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت ندارید و نمی خواهید پیوند استخوانی داشته باشید، ممکن است این روش را پیشنهاد دهد.

همه چیز درباره ی کاشت ایمپلنت دندان

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان

روش های کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان معمولاً در طی دو روش جداگانه تعبیه می شود. اولین مورد قرار دادن ایمپلنت فوری در استخوان فک شماست، و روش دوم با گذشت چند ماه و قرار دادن دندان جدید روی کاشت است.

شما معمولاً تحت بی حسی موضعی می توانید این روش را در جراحی دندانپزشک خود انجام دهید. اگر احساس نگرانی خاصی در مورد درمان دارید، به دندانپزشک خود بگویید زیرا ممکن است بتوانند به شما آرامش بخش دهند.

چه کسانی می توانند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهند

ایمپلنت دندان برای اکثر بزرگسالانی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و لثه سالم دارند مناسب است. اما بهتر است که این روش برای كودكان و جوانان زیر 18 سال استفاده نشود زیرا استخوان های زیرین هنوز در حال رشد هستند.

اگر:

  • سیگاری هستند
  • رادیوتراپی به ناحیه فک خود داشته باشید
  • مبتلا به دیابت باشید که به خوبی کنترل نشود

این روش به شما پیشنهاد نمی شود. با این حال، این مورد درهر نفر متفاوت است. در مورد مشکلات پزشکیتان به دندانپزشک خود بگویید، آنها به شما اطلاع می دهند که ایمپلنت، گزینه ی مناسبی برای شما است یا خیر.

هزینه کاشت دندان چقدر است؟

در موارد بسیار نادر، ممکن است برای کسانی که در شرایط استثنایی قرار دارند، مانند کسانی که از سرطان دهان رنج می برند، ایمپلنت در NHS پیشنهاد شود. اگر احساس می کنید واجد شرایط این موضوع هستید، باید با دندانپزشک خود برای معاینه صحبت کنید.

بسته به تعداد کاشت شما و پیچیدگی درمان، هزینه نهایی ایمپلنت متفاوت خواهد بود. هنگامی که در مورد برنامه درمانی فردی خود صحبت کردید، دندانپزشک شما می تواند هزینه خوبی را به شما اعلام کند.

فراموش نکنید، ایمپلنت یک راه حل طولانی مدت است، بنابراین اگرچه برای این روش درمان باید هزینه بیشتری بابت جایگزینی دندان ها پرداخت شود، اما احتمالاً مزایای آن بسیار مفیدتر خواهد بود.

 

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: انواع ایمپلنت , ایمپلنت دندان , ایمپلنت فوری , ایمپلنت یک روزه , ایمپلنت جدید , ایمپلنت دندان جلو , قیمت ایمپلنت , هزینه ایمپلنت , هزینه جراحی ایمپلنت دندان تعرفه ایمپلنت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: